3 mars 2013

Blogg-Ida?

Jag och bloggar är kanske inte en jättebra kombination, men nu ska jag ge det ett försök då jag vill att mina vänner i Malmö och hunduppfödaren i Tyringe ska kunna följa mig och Harry då jag har flyttat hem till Bäsna i Dalarna där jag har vuxit upp.

Ska nu försöka fatta mig ganska kort. Flyttade till Kalmar vinter 2008 och började jobba på Lungavdelningen på Medicinkliniken på deras Länssjukhus. Hösten 2009 flyttade jag till Nybro utanför Kalmar då jag behövde en billigare lägenhet. Bodde där fram till sommaren 2010 då jag flyttade till Malmö och började jobba på Akutcentrum på Skånes Universitetssjukhus. Hösten 2012 fick jag en fast tjänst på Gastrokliniken på samma sjukhus och nu, efter alla dessa år och totalt åtta olika flyttar och lägenheter, så vill jag hem till mina rötter i Dalarna, och på den vägen är det helt enkelt! :)

Jag börjar med att lägga upp lite information om Harry, även viktkurvan och veckobilderna som har tagits på honom än så länge. Han blir sju veckor i morgon och då uppdaterar jag med nya bilder och en ny vikt.

Tilltalsnamn
: Harry
Kennelnamn: Näckrosdammens Touch N'Stop
Födelsedatum: 2013-01-14
Kennel: Näckrosdammens Kennel
Uppfödare: Petra Qvant
Färg: Blue Roan

Mor: Näckrosdammens Sophia Lorén

Far: Backhills Touch N'Go

En vecka gammal, 415g

Två veckor gammal, 636g

Tre veckor gammal, 904g

Fyra veckor gammal, 1320g
Han somnade gott i min famn vid första mötet.

Fem veckor gammal, 1831g

 Sex veckor gammal, 2450g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar